آقایان پرسپولیس از جنس دل مردم است
تاريخ : یک شنبه 8 بهمن 1391برچسب:, | 17:56 | نویسنده : سهند

این متن در ابتدا به مسائلی که در دربی ها اخیر اتفاق افتاده می پردازد و سپس به جریان ها سیاسی و... که سعی بر نابودی پرسپولیس داشته پرداخته است.

 

 

تمام اين دربي هايي که مساوي ميشود،دربي هايي که پرسپوليس 7، 8 تا موقعيت 100درصدگل داره، همين دربي هايي که توي آن مثل آب ِ خوردن پنالتي هاي پرسپوليس رو نديده ميگيرند و گل هاي سالم اين تيم محبوب را آفسايد اعلام ميکنند. همين دربي هايي که سرمربي استقلال بعد از بازي از خدا شاکره و از داور راضي و ممنون. همين دربي هايي که بعد از اتمام آن تماشاگران استقلال به اندازه يه بُرد خوشحالي ميکنند. همين دربي هايي که گزارشگران تلويزيوني و.. به شدت دوست دارند به مردم القا کنن که چون کيفيت تيم ها خيلي پايين بوده گل نداشته. اين ها همان دربي هايي هستن که پرسپوليس به حق برنده اش بوده است ولي با دستکاري مافيا نتيجه اش تبديل به مساوي يا حتي به باخت تبديل شده است.آخرين شاهکار مافيا نگرفتن سه پنالتي 100% براي پرسپوليس در دو دربي گذشته بوده است.


در سال 90 که پرسپوليس دچار درگيريهاي مديريتي و مشکلات حاشيه اي بود و بخاطر بي پولي نتوانسته بود در فصل نقل و انتقالات موفق عمل کند و از طرفي با محروم و مصدوم شدن چند نفر از بازيکنان اصليي اش حتي براي آماده کردن يازده بازيکن براي انتخاب ترکيب، مافيا در رکوردي تاريخي در فاصله زماني کمتر از 5 ماه 4 تا دربي برگزار کرد و بارها پرسپوليس ِ ضعيف شده رو به مصاف استقلال پر مهره فرستاده تا بهترين استفاده را از فرصت به دست اومده براي تحقير پرسپوليس ِ بزرگ بکنه. اوج اين شاهکار جايي بود که دربي جام حذفي با تغيير برنامه مافيا 2 ماه جلو افتاد تا استقلال بعد از سالها پرسپوليس رو سه برصفر ببره و دل ِ مافيا خنک بشه. آخرش هم نتيجه مثبت تست دوپينگ بازيکنان استقلال در اون بازي براي هميشه مخفي موند تا نتيجه بازي سه بر صفر به نفع پرسپوليس برگردانده نشود.

هدف اصلي مافيا رقم زدن سرنوشت شاهين براي پرسپوليسه، يعني نابودي و از بين بردن يک تيم مردمي با ميليونها طرفدار در سرتاسر کشور. ولي نابودي شاهين بصورت ضربتي انجام شد ولي مافياي فعلي از روش نابودي تدريجي براي پرسپوليس استفاده ميکند، در فاز اول تبديل کردن پرسپوليس به يک تيم معمولي، و بعد کم کم در فاز دوم اقدام به از بين بردن کامل اين تيم.


پرسپوليس با 21 قهرماني در ايران و يک قهرماني و يک نايب قهرماني و چند سومي در آسيا پرافتخارترين تيم فوتبال ايران محسوب ميشود، به علاوه از چهل و اندي سال قبل، يعني بعد از فروپاشي تيم شاهين توسط حکومت پهلوي، پرسپوليس به محبوب ترين تيم ايران تبديل شد و در سالهاي گذشته کنفدراسيون فوتبال آسيا بارها پرسپوليس رو پرطرفدارترين تيم آسيا معرفي کرده است.
اما محبوبيت پرسپوليس در تمام دوره ها باعث ناراحتي گروهي"سياسي"بوده، در دهه هاي گذشته پرسپوليس هميشه مورد بي عدالتي و دشمني قرار گرفته ولي باز بزرگ و دوست داشتني باقي مانده است. با شروع ليگ حرفه اي در اوايل دهه 80 حملات مافيا عليه پرسپوليس با برنامه هاي مشخص پيگيري شد تا قدم هاي قدرتمندانه ابرقدرت فوتبال ايران در دهه هاي 50- 60 - 70 رو ضعيف کنه و پرسپوليس رو به يک تيم معمولي تبديل کنه، فاز اول شامل برنامه ها ي زير هست :


1- تضعيف پرسپوليس از طريق ايجاد مشکلات کلان: با ايجاد مشکل مالکيت(دعواي تربيت بدني با حوزه هنري)- بي نظمي و جابجايي هاي مديريتي در پرسپوليس- بکار گيري مديران ناکارآمد (مثل خطيب، عباس انصاريفر و البته مصطفوي عضو قديمي مافيا)- در اختيار نگذاشتن بودجه کافي براي پرسپوليس (که باعث ايجاد مشکلات حاشيه اي و اجبار به جذب بازيکنان درجه 2 و 3 و از دست دادن ستاره ها ميشد، اين در حالي بود که تيم هايي مثل سپاهان واستقلال و فولاد و ذوب آهن و مس و سايپا و پيکان با بودجه دولتي بريز و بپاش هاي آنچناني ميکردند )


2- ايجاد اختلاف و دو دستگي در تيم : کنار گذاشتن علي پروين اسطوره پرسپوليس به روشي نا مناسب و ترغيب او براي تشکيل يک پرسپوليس ديگر(آذربايجان و سرخپوشان و استيل آذين)


3 - ايجاد ثبات مديريتي و امنيت مالي در تيم رقيب، يعني تيم هميشه حکومتي، تاج ِ سابق واستقلال فعلي: در 10 سال گذشته که پرسپوليس دچار مشکلات اقتصادي و حاشيه هاي داخل و خارج تيم بود، استقلال در اوج آرامش به سر ميبرد، پرسپوليس در دهه 50 با 4 قهرماني، در دهه 60 با 9قهرماني و دردهه 70 با 7 قهرماني هميشه استقلال رو زير سلطه خود داشت، اما استقلال در 10 سال اخير با حمايت هاي همه جانبه مافيا، خودش رو از زير سلطه 30 ساله پرسپوليس بيرون کشيد و از لحاظ آماري به پرسپوليس نزديک تر شد و فاصله خودش رو در دربي ها با اتکا به بودجه کلان و خريد بهترين بازيکنان ليگ و فراهم کردن همه امکانات بيشتر کرد. با تلاش هاي مافيا در اين 10 سال، نسبت طرفدارهاي پرسپوليس و استقلال از 8 به 2 ، به 6 به 4 تغيير کرد.


4- پروژه کم کردن طرفداران پرسپوليس در شهرستانها با عنوان مقابله با فوتبال دو قطبي: القا احساسات نژادپرستانه در شهرستانها براي حمايت مردم از تيم هاي شهرهاشون يکي از کارهاي پشت پرده بود. اختصاص بودجه هاي دولتي هنگفت به تيم هاي شهرستاني مثل سپاهان، ذوب آهن، فولاد، تراکتور، مس، سايپا . . . . و ايجاد شرايط قهرماني اين تيم ها با خريد بازيکناي گران قيمت و حمايت داوران و عوامل پشت پرده باعث قهرماني هاي سپاهان، فولاد، سايپا شد. قهرمان شدن هر تيمي به غير از پرسپوليس بهترين نتيجه براي مافيا بود.

5- هجمه همه جانبه عليه پرسپوليس: 4،5 روزنامه، 3،4 خبرگزاري و افرادي تاثير گذار با برنامه هاي هفتگي در صداوسيما عوامل مافياي رسانه اي بصورت مداوم عليه پرسپوليس و مديرعامل وسرپرست و بازيکنانش حاشيه سازي ميکنند، اين عوامل مافيا با جوسازي موفقيت هاي پرسپوليس رو کوچک مي کنند، و مشکلاتش رو بزرگ مي کنند و روزانه مشغول حاشيه سازي وتخريب پرسپوليس هستند. جريان خريدهاي اين فصل پرسپوليس جوري منعکس ميشود که کل جامعه ورزشي و فرهنگي و سياسي و . . . عليه پرسپوليس جبهه ميگيرند انگار که يک فاجعه بزرگ انساني اتفاق افتاده. و لقب پورشه سوارها و ميلياردر ها رو به بازيکناي پرسپوليس اهدا ميکنند . اين در حاليه که سال گذشته استقلال با خريدهاش تيمش رو کهکشاني بست ولي کسي نپرسيد پولش از کجا آمده است امسال هم که فقط 5 ميليارد براي بازيکني که دوران اوجش تمام شده و در سن بالاي 30سالگي است خرج کردند اما کسي چيزي نگفت سپاهان هم که 10 سال خيلي راحت و بي سر و صدا از جيب دولت ميلياردي هزينه مي کند. ولي فقط هزينه کردن پرسپوليس مشکل دار و غير منصفانه نشان شده. از طرفي با توجه به مديريت قوي و مقتدرانه وغيرمنتظرانه رويانيان در پرسپوليس که موجب به خطر افتادن منافع و برنامه هاي مافيا شده، جو سازيهاي عوامل مافيا عليه او با عنوان مديران غير ورزشي به راه ميفته، و رويانيان رو مديرسياسي و غير ورزشي وناکارامد معرفي ميکنن، در صورتي که طي 30 سال گذشته 90% مديران ورزشي ما افراد سياسي و يا غير ورزشي بودiه اند و کسي هم حرفي نزده. از طرف ديگر در مورد سرپرست پرسپوليس جوسازي مي شود و پيشکسوتاي ساده لوح پرسپوليس رو تحريک ميکنن که جايگاه سرپرستي حق آن ها است.


مافياي فوتبال در عرض 10 سال با تيمي که از سال 47 تا سال 82 هيچوقت در جايگاه کمتر از سوم قرار نگرفته بود کاري کردند که رتبه هاي ششم و هشتم و دوازدهم رو هم تجربه کرد. جايگاه تيمي رو که چند دهه ابر قدرت فوتبال ايران و سازنده اسطوره هاي فوتبال مملکت بوده را به تيمي که تمام هويتش رو توي 10 سال گذشته با پول درست کرده مي فروشند. با پرطرفدارترين تيم ايران کاري کردن که نوجوونان تو اين 10 سال گذشته بيشتر جذب تيم سخيف رقيب بشن و اينطوري آمار طرفداراي يک تيم غير مردمي رو بالا بردن. با تيمي که يه روزي باشگاههاي معتبر دنيا با ستاره هاي معروف براي بازي ايران کاري کردند که طرفداراي تيمهاي دسته سه اي مثل استقلال، وتيم دسته دويي مثل تراکتور که کلا هيچ مقام و افتخاري نداره هم واسه طرفدارهاش رجزخوني مي کنند.



نگرفتن پنالتي و مردود اعلام کردن گلهاي پرسپوليس در دربي، احکام انضباطي سنگين، تقلب در قرعه کشي، نا داوري، بي عدالتي در مسائل مختلف و . . . چيز هاي جديدي نيستند، اتفاقات زشتي هستند که هميشه تو فوتبال ما اتفاق افتاده . چيزي که مهمه اهداف کثيف پشتِ اين اتفاقاته که بايد از اون آگاه بود.


نظرات شما عزیزان:

م
ساعت13:50---9 بهمن 1391
حالم گرفته شد از این فوتبال کثیف خدا ازشون نگذره.

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: